R&R Kupfer bouwde Opel Corsa om tot cabrio

R&R Kupfer bouwde Opel Corsa om tot cabrio
Het ombouwen van een auto met vast dak naar een cabrio was in de jaren negentig onder carrosseriebouwers een populaire bezigheid. De Duitse firma R&R Kupfer legde zich toe op de begin 1993 geïntroduceerde Opel Corsa B.

Op de AutoRAI in 1995 liet Opel de Corsa Twister zien aan het publiek. De naam Twister dankte de auto aan Opel-dealer Van Twist uit Dordrecht. Dit bedrijf kreeg de zegen van R&R Kupfer om de auto te voorzien van een stoffen dak. Overigens leverde elke Opel-dealer de Corsa Twister, maar de transformatie vond altijd plaats in Dordrecht.

Voor 8.950 gulden (4.060 euro) werd het dak van je Corsa gezaagd. Standaard was een zwarte kap, voor 500 gulden (227 euro) extra kon je kiezen uit diverse andere tinten. Het voorste deel diende als groot schuifdak en enkel de Corsa driedeurs was geschikt als cabrio. Als je al eerder dan de presentatie van de Twister een Corsa B had gekocht, of op het punt stond een tweedehands exemplaar aan te schaffen, was het ook mogelijk om de auto om te laten bouwen. Het maakte niet uit of het een simpele Corsa 1.2 Swing was of de sportieve GSi-uitvoering.

Hoeveel Corsa’s er omgebouwd zijn is ons niet bekend, net zomin als het aantal dat vandaag de dag nog rondrijdt.
Dit artikel is gepubliceerd op 22 februari 2016

Deel dit artikel op social media

Dit bericht delen op LinkedIn