Donkervoort onthult 40-jarig jubileum-logo

Donkervoort onthult 40-jarig jubileum-logo
Tienhoven, 1978. Een 28-jarige Joop Donkervoort start de motor van een S7, de allereerste auto die zijn naam zal dragen. Een gevoel van spanning, anticipatie, enthousiasme en misschien ook wel een beetje angst. De ronkende motor symboliseert het nemen van een grote gok om een droom – die velen hebben – te kunnen verwezenlijken.

Een belangrijk moment, die de start van Donkervoort Automobielen inluidt. Geboren uit een lang gekoesterde jongensdroom om de meest pure en perfecte sportwagen te creëren. Met recht dapper te noemen. Maar ook eigenwijs en perfectionistisch. Want ook dat kenmerkt Joop Donkervoort. Sindsdien roeit Donkervoort tegen de stroom in, als een pionier in een veel bevaren branche; de zoektocht naar perfectie eindigt nooit. Zeker niet zonder slag of stoot, vergezeld van momenten waarin doorzetten en volhouden het devies was.

David en Goliath
Met een vast geloof en vertrouwen in de auto en altijd vasthoudend aan verwezenlijken van wat ooit slechts een droom was. Gesteund door het enthousiasme van de klantenkring en de onuitputtelijke inzet van het team, die zo’n 10 jaar geleden ook de tweede generatie Donkervoorts verwelkomde. Als een David in een wereld van Goliaths, mettertijd uitgegroeid als synoniem voor lichtgewicht, topprestaties en vakmanschap. Waarbij een rechtmatige positie in de internationale supercar-industrie werd opgeëist en behouden.

Op zaterdag 12 mei 2018 viert Donkervoort zijn 40-jarig jubileum; een mijlpaal, iets om trots op te zijn en iets om te vieren. Om terug te kijken op 40 jaar historie, maar ook om een blik te geven op de toekomst van Donkervoort. Een terugblik en een introductie. Ter gelegenheid van het 40-jarig jubileum onthult Donkervoort als eerste tipje van de sluier een speciaal ontworpen jubileum-logo. Een symbool van 40 jaar Donkervoort geschiedenis én een verwijzing naar de toekomst.
Dit artikel is gepubliceerd op 3 maart 2018

Deel dit artikel op social media

Dit bericht delen op LinkedIn